Korkad

Idag har jag varit riktigt korkad, flera gånger om.

Som vanligt skrev jag en inköpslista (då jag alltid glömmer bort vad jag ska handla) men i vanlig ordning glömmer jag listan hemma och försöker handla efter minnet så gott det går. När jag väl handlar är burritoskryddan jag ska ha slut, så bestämmer mig för at köra på enchiladas istället. Men vad gör jag? Jo, givetvis glömmer jag den ack så viktiga tomatpurén. När jag ska packa ner hela kalaset efter betalningen kommer jag på att jag glömt köpa kassar. Smart Jens.

När jag kom hem gick jag direkt till tvättstugan (med matkassarna) för att få med mitt nya dra-på-lakan i nästa maskin. Lägger i 2 maskiner med lakan och handdukar, för att senare bege mig upp mot lägenheten igen. Då slår det mig, jag har ju inte lagt i mitt förbannade lakan i maskinen, utan det ligger kvar i kassen. Inte mycket att göra åt saken (okej, jag stängde faktiskt av maskinen och försökte bryta upp luckan, men det gick inte).

När jag går ner i tvättstugan för tredje gången och tar ut mina vita handdukar märker jag att dom skimrar lite grönt. Jo, då har jag glömt en grön t-shirt i maskinen sen tvätten innan. Yippiee!

För att inte tala om igår, skulle försöka mig på att laga kycklingfilé. Har gjort det 2485 gånger innan så det borde inte vara några problem. Men när de varit inne halva tiden i ugnen tycker jag de ser lite ljusa ut. Ding! Jag har ju glömt att smörja in dom i kycklingfond samt krydda dom. Yeay!

And the story goes on and on..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0